Thursday, April 12, 2012

::Episod Terakhir Doraemon


Assalamualaikum w.b.t.


Sape2 yang membesa era 80an dan awal 90 an, mesti cukup familiar dengan watak robot kucing berwarna biru, badannye bulat2, suka makan kuih donat, bila ternampak tikus dia terus melompat... haha. Nyanyi la!! Sape yang tak tau pasal binatang tuh sebab time kecik2 rumah die takde tv takpe, aku bule terime alasan tu. Tapi kalo yang ade tv tu, tetap gak tak tau siape kah gerangan binatang neh. Korang memang mengarut. Ape yang korang tengok mase kecik?? National Geographic?? Ceramah Perdane? Menipu la korang.

Tapi paepon kalo korang tau pasal cerite Doraemon neh, mesti korang tau sape penulis asal cerite neh kan. Fujiko Fujio. Sorang mangaka daripade jepon. Tapi die tak sempat nak melukis ending bagi cerite kegemaran ramai neh sebab beliau meninggal dunia tanpe ade sorang pon yang tahu camno ending cerite Doraemon neh sebenanye.  

Tengah usha2 FB malam tadi, aku jumpe satu post pasal ending cerite Doraemon neh. Memang la bukan ending die yang sebena sebab cerite neh tak pernah ade ending, tapi satu ending yang sangat menarik dah dilukis oleh sorang fans, bile die lukis aku pon tak tau sebab aku tengok ade gak blog da post pasal bende neh pertengahan tahun lepas. Aku agak lambat la post pasal bende neh, tapi kesah ape aku. 

Bagi aku ending yang budak neh buat untuk cerite Doraemon betol2 menyentuh jiwe dan perasaan aku sebagai salah sorang peminat cerite kartun buduh neh. Just be honest la, yup, aku minat cerite neh, sebab walopon buduh, dalam cerite neh banyak elemen moral yang diterapkan. Pandai2 la korang2 yang tengok nak tapis camno!!

Btw, for this ending, it's truly touch my feeling, and i'm sure that most of Doraemon fans gonna love the ending like this. It shows how someone (something) can change people life, how high the spirit live with in their heart, how strong the friendship between them were bonded... So many moral been put inside. Just you people have to be good enough to filtered  it and apply it if possible. Anyhow, enjoy this video of ending for Doraemon series... ^^v

No comments:

Post a Comment