Monday, June 11, 2012

::Playing Wild Card


Assalamualaikum w.b.t.

Camera model: CANON PowerShot A3000 IS; 
F-stop: f/2.7; Exposure: 1/60 sec; ISO: 200, Focal: 6mm
Editing: Adobe Photoshop CS5; Date Taken: May 17, 2012 (19:15)

Dalam mane2 permainan moden, biasenye 'Wild Card' adelah satu kad yang membolehkan player buat bende2 pelik, tapi risiko yang ditanggung oleh player adelah sangat besa. Maksudnye, setiap kali menggunekan kad neh, player terdedah kepade bermacam2 risiko dan kebarang kalian untuk berjaye adelah 50:50. Kelebihan kad neh, player bule wat keje gile. 

So, dalam hidup neh, aku dah pernah gune kad neh 2 3 kali. Kali neh aku gune kad neh sekali lagi, aku amek risiko yang besa terhadap pelajaran aku, yang akan mengakibatkan pointer aku jatuh teruk, tapi memberikan aku mase sebagai pulangan. Maksudnye, aku jatuhkan pointer aku untuk dapatkan lebih mase, demi mengurangkan tekanan dan melancarkan perjalanan hidup aku sebagai pelajar. Pasal pointer tuh, bagi aku takde hal, aku bole naek kan balek tahun depan. Tapi kenape aku gune wild card neh? Sebab pepatah melayu ade menulis:

"Jangan sampai yang dikejar tak dapat, yang di kendong berciciran"

Buat mase neh, dekat tangan aku ade bende yang aku kendong, dan dalam mase yang same ade bende yang aku nak kejar. Tapi aku tak nak bende yang aku kendong neh jatuh, dan bende yang aku kejar tu sangat jauh kedepan. Pilihan aku, aku biarkan bende tu berlari, dan aku pegang erat bende di tangan aku. Sampai mase nanti aku boleh dapatkan bende yang aku nak. Semuanya berkisar mengenai masa.

No comments:

Post a Comment