Wednesday, February 22, 2012

::Chopstick Baru Aku!!!!

Assalamualaikum w.b.t.

New set of chopstick...hehe

Sejak dari awal semester aku kat UTM neh (2008), aku suke makan makanan ruji aku (mee megi la) menggunekan chopsticks!! Wah… kelas kau jah. Macam orang cine je anda neh. Wa Melayu ma. (Eh, asal ade ‘ma’ kat belakang ayat?? Haha).
Make Tersebutlah Satu Kisah

Btw, aku mule belaja gunekan chopstick mase aku umo 10 tahun, darjah 4 la time tuh. Nak dijadikan cerite aku neh agak kuat terpengaruh. Ade la satu iklan mee megi time tuh promosi untuk filem jadah mende ntah, tapi yang penting megi cup (yang dalam cawan tuh) ade barang special!! Dorang sediekan skali dengan garfu or chopstick. Wah!! Gile la. First time dalam sejarah mee magi dalam cawan ade sediekan alat untuk makan megi tuh. Sebelum neh kene gune garfu sendiri.. haha

So dengan terpengaruhnye aku pon kumpul duit la. Nak beli megi cawan punye pasal. Bukan murah beb!! Mase tuh la, takde la mahal mane pon, dalam singgit lebih gitu, tapi aku neh baru umo 10 tahun, mane ade duit. Ingat mak bapak aku suke2 hati nak bagi aku duit singgit???? Belanje hari2 pon 50 sen je tau!!..
Make tatkale terkumpulnye duit aku nak beli mee megi tuh, make membeli lah aku dengan muke banggenye… Dalam die ade la chopstick tuh!! And that is for the first time in my life I’m using the chopstick to eat mee megi.

What happen now??

Aku still gune chopstick untuk makan megi. Tapi dah expert tahap dewe la!! Hehe. Post hari neh saje je nak inform aku dapat chopstick baru!! Ade lambang negare korea lagi kau…. Haha. Terime kasih Izzat, kawan aku sebab ingat nak belikan aku souvenir dari Korea… wo~~~~ Terharu. Kat mane ko beli, bape harge die aku tak kesah. Yang penting ko bagi aku and aku tau ko ikhlas… hehe. 

Aku suke simpan barang2 pemberian kawan2 aku, barang2 yang ade sentimental value yang tinggi. Tak kesah la ape barang sekali pon. Aku simpan sebab aku sayang bende2 tuh. Poskad dari Jepon, aku simpan, penutup meje dari sekolah teknik aku, aku simpan gak (ade lagi kowt, ari tuh banyak barang aku hilang…..sob3~~). 

Pape pon, terime kasih sekali lagi untuk set chopstick neh (ade skali ngn sudu). Yang sudu tuh aku nak simpan, tapi yang chopstick tuh aku nak gune!!.. haha

You've been with me for years red chopstick

Holding the new one here bebeh. Korean national flag marks is there at the top!!!

Ps: hargai barang pemberian, aku tak pernah buang walo kecik mane pon, sebab aku sayang… Tapi ade gak yang gatal2 curik barang2 berharge aku tuh!! Cilake betol mereke2 itu….cam lahabau!!.. Banyak hilang termasukla bear2 comel kecik (kat gambo sebelah neh).... siot je...cait

No comments:

Post a Comment