Thursday, February 23, 2012

:: Malang Tuh Takde Bau

Assalamualaikum w.b.t.

Gambo Salman yang sempat aku snap time g lawat die kat spital petang tadi
Semalam petang, 22 Feb mase aku tengah sibuk duk maen bola sepak kat padang, terdengarlah bunyik ambulance UTM lalu dekat area2 kolej 9. Sedap2 aku tengah maen bola buleh plak ade bunyik2 bising. Tak gune betol!! Make dengan penuh yakinnye mulut aku neh terkumat-kamit duk mengumapat!! Haha. Saje wat gile. Macam2 prediction la, ade budak pempuan mengandung nak lahirkan anak la, pempuan eksiden ke hap eke, al maklumla kolej 9 tuh kolej pempuan. 


Terkejut!!!

Relax2 maen bola, aku blah awal. Balik bilik minum air, layan pulak cite Running man (Korea punye cerite, korang mane tau!!!). Lepak2 (tak solat magrib lagi neh) sampai la kul 8 aku dapat 1 mesej dari Izzat, kawan aku. Dalam mesej tuh die tulis “Man excident..ko tau x??”. Terkejut tahap gaban aku!! Salman kawan aku rupenye yang kene masuk ambulance petang tadi!! Siot betol. Tau confirm aku gi keja ambulance tuh naek moto (tak kai helmet).

Cepat2 aku call balik si izzat nak dapatkan conformation balik, tapi die pon tak tau pape, yang die tahu si Salman nih dah ade kat Hospital Tun Aminah, Johor Bahru. Aku pon ape lagi, cepat2 mandi, dress up ala2 kambeng, solat n cecepat g bilik Izzat neh follow die g spital. Dah on da way baru teringat, bile mase plak buleh melawat spital memalam bute?? Adoi!! Tapi tak pe lah. Aku ngn kawan2 yang laen ponr amai ade kat spital tuh, kalau tak dapat jumpe Salman pon dapat tau cerite sebena pon dah ok la. At least aku buleh gi lawat die plak esok hari.

Behind the Since

Nak di jadikan cerite, si Salman nih naek moto dengan Nasmi (pato) nak g maen bola dengan kitorang la petang tuh. Dekat area2 arked K9 tuh, ade la sebijik kerete Iswara dengan penuh confident nye reverse dari simpang. Kawan aku berdue neh pulak tak dapat elak!! Make delanggarlah mere berdue ini dengan jayenye.

Pato dapat seda awal bende neh, melompat die cam juare sukan track lumbe lari berpagar olimpik!! So, die just cedere ringan. Bahu ngn kaki la ade injurt sket2. Si Salman pulak, tak seda dan tak sempat elak, so at last kaki kanan die jadi mangse dan dengan jayenye dilanggar kerete tuh. Teruk!! Patah kaki die, due2 tulang kaki die patah, kat bawah bahagian betis, tulang besa dengan tulang kecik. Aku tak tau sangat bahagian medic bagai sume neh. Aku budak engineering da. So salman cedere parah la.

Papepon kat spital neh, die still kene menunggu turn untuk dibedah, seminggu gak la. Alasan, patients laen banyak lagi. Cilake punye spital. Kawan aku tuh!! Kalu tuh anak aku dah aku bako spital tuh, bia la masuk jail skali pon...haha

Bersabar

Mase aku buat post neh, aku masih belum berkesempatan untuk jumpe dengan Salman. Die still lagi dekat wad spital. InsyaAllah petang neh aku g jumpe die. Pape pon aku cume nak cakap bersabar lah Man oi, nih sume dugaan. Kalo bawak moto neh kite hati2 macam mane pon, orang laen penah pulak kesah. Bawak moto nih ibarat mentimun dengan durian. Melanggar timun bercalar, kalau dilanggar timun pulak pecah. Itulah naseb si penunggang moto macam aku neh yang dah 8 9 kali eksiden!! Besela, malang tuh tak berbau kawan oi…

So, harap2 ko sabar (aku tau ko buleh saba, kenal sangat aku dengan ko neh… haha). Relax2, amek mase neh untuk rehat dan g carik awek2. Nurse praktikal banyak kat spital tuh. Time neh la paling sesuai nak carik jodoh sorang due…hehe. (Aku dulu tak sempat nak buat bende2 tuh, lupe!!..haha)

ps:Sori man takleh temankan ko kat spital malam tadi. Aku ade urusan dengan Dr Adi pasal position untuk Research Assistance. Ingat pesanan ku, g carik awek!!...hehe

No comments:

Post a Comment