Tuesday, February 21, 2012

::Kau Lawat, Aku Sambut

Assalamualaikum w.b.t.


Makan2 dekat kedai berhampiran (kiri Shabeek, kanan Saupi)

Seriously, aku rindu kat kawan2 lame aku. Rindu kawan2 sekolah rendah aku, rindu kawan2 matrik aku, rindu keluarge aku sepanjang aku berade kat UTM neh even kat mane2 tempat aku belaja pon. Ingat lagi mase time sekolah n matrik dulu, tak pernah sekali pon famili aku datang melawat. Same la jugak time kat U neh.

Kecewe ke Aku?

Tak, sikit pon tak pernah kecewe, terase. Sebab aku tahu family aku macam mane. Dorang duduk kat Selangor, aku pulak gatal duk belaja jauh2, kat Kedah la, kat Joho la. Ingat mampu ke dorang nak g jejauh nun? Memang la mampu, tapi setakat nak g jenguk aku sorang je baek tak yah. Membazer je jah oi!!... haha.

Tapi pape pon, aku tau famili aku sayang kan aku walopon dorang tak datang jenguk aku. Tu pasal tiap2 minggu aku akn tepon mak aku, tanye khabar. Sebab aku jauh, camtu jela care aku nak tahu ape yg jadi kat keluarge aku.

Kawan2 Aku

So, bile ade kawan2 aku yang datang ke UTM neh (bukan nak jenguk aku pon, datang sebab ade hal laen...haha), aku hepi sangat2. Serius aku akn sambut, akn bawak jalan2, akan bawak g makan tempat2 best (kalau ade rezki aku belanje la, aku pon student, paham2 la duet tu banyak mane je). Lagi2 kalu yang datang tuh kawan2 yang dah lame aku tak jumpe. Memang aku akn g jenguk dorang tak kisah care camne skali pon.

Yang latest, kawan aku dari Kedah, sekarang belajar kat UiTM Shah Alam. Dulu die satu tuto dengan aku time kat matrik datang ke UTM neh. So, aku sambut dengan care aku la. Bawak g makan, bawak g jalan2 kat U aku neh. Tapi bergantung pade mase la, kebetulan die datang lambat g tau, so kejap jela aku leh bawak jalan2. Mase pon terhad.

Papepon, kalau korang datang sini, bagitahu la kat aku, InsyaAllah, aku datang jumpe korang. Bawak korang makan berjalan bagai. Aku rindu kat korang, bukan sebulan due aku tak jumpe, 2 3 tahun, n dah ade yg 6 7 tahun aku tak jumpe.

So, bile korang datang sini terubat jugak la rindu aku kat korang... hehe. Btw, this post is about what am i feels about you guys and my fellow families... Just that. ^_^


"Persahabatan umpama buku. Membakarnya hanya memerlukan beberapa saat. Menulisnya memerlukan masa yang panjang!"

Begamba kat tempat paling tinggi di UTM, balai cerap (lokasi wajib lawat)

ps: Wedding korang gtau la aku, n pastikan aku dapat kad wedding yang wangi!!!! yang untuk VIP, kaluu tak aku tak nak datang or aku akan buat kaco time majlis nikah korang.... pilih mane nak... =P

No comments:

Post a Comment